Lokalni marketing

Lokalni SEO - Kako izboljšati lokalno rangiranje na googlu?

SEO za lokalno iskanje vključuje optimizacijo spletne strani in Google my business profila

Kaj je lokalni SEO?

Lokalni SEO zajema ukrepe, ki izboljšajo rangiranje pri lokalnem iskanju, ki je vezano na lokacijo. Gre za iskanje, kjer stranke iščejo ponudnike v svoji bližini, da bi jih lahko poklicale ali obiskale. Vključuje optimizacijo spletne strani in Google my business profila podjetja.

53% vseh iskanj na Googlu je lokalnih

Komu je namenjen lokalni SEO?

SEO optimizacija za lokalno iskanje je namenjena vsem podjetjem, ki delujejo na fizični lokaciji in želijo, da jih stranke najdejo. Ključen je  za podjetja, ki na lokaciji prodajajo kot so npr. trgovine., restavracije, frizerji, cvetličarne …

Optimizacija za lokalno iskanje je primerna za vsakega ponudnika izdelkov ali storitev lokalnem in tudi širšem okolju. Namenjen je tudi ponudnikom storitev kot so vodovodarji, električarji, gradbeniki …

Koristi optimizacije za lokalno iskanje

Če je vaše podjetje lokalno usmerjeno, lokalni SEO igra ključno vlogo pri tem, da vas stranke najdejo, pokličejo ali obiščejo.

Priča smo veliki rasti prodaje v spletnih trgovinah. Na prvi pogled se zdi, da jim lokalna podjetja, težko konkurirajo na iskalnikih. A lokalni SEO ponuja priložnost za pridobivanje strank, saj je kar 53% vseh iskanj na Googlu lokalnih.

Pri lokalnem iskanju je vaša konkurenca zmanjšana na vaše najbližje konkurente. Če pa ste edini ponudnik v določenem kraju, ste lahko pri lokalnem iskanju v prednosti tudi pred večjimi konkurenti.

Glavne koristi optimizacije za lokalno iskanje so …

  1. pridobivanje lokalnih strank (klicev in obiskov)
  2. izboljšana online vidnost
  3. izboljšana konkurenčnost pri prikazovanju glede na velike ponudnike
  4. gradnja zaupanja
  5. krajša nakupna pot – iskanje > klic > obisk
76% lokalnih iskanj na mobilnikih se konča z klicem ali obiskom

Živimo v digitalni dobi. Zato tako, kot podjetja poskrbijo za svojo poslovalnico (vhod, parkirišča, …), je treba poskrbeti za digitalno podobo lokacije.

Lokalni SEO za pridobivanje strank

Kot je že navedeno v imenu, lokalni SEO cilja na stranke na določenih lokacijah ali območjih. Uporabljajo ga ponudniki, ki želijo predvsem pridobivati stranke v lokalnem okolju ali nekoliko širšem območju.

Lokalno pridobivanje strank ima 2 prednosti …

  1. stranke se prej odzovejo – klic ali obisk lokacije ponudnika
  2. stranke se vračajo in so bolj zveste oz. ne iščejo ostalih ponudnikov, če so zadovoljne

Kaj je lokalno iskanje?

Lokalno iskanje je iskanje, ki je vezano na lokacijo in sicer …

  1. kadar stranka v iskanje vpiše, kaj išče in lokacijo npr. cvetličarna Domžale, vodovodar Medvode …
  2. samodejno lokalno iskanje – kadar Google prepozna, da iščete ponudnike in vam jih samodejno prikaže glede na lokacijo. Ker je velika večina iskanj prek mobilnih naprav, ki omogočajo iskanje, vezano na lokacijo, Google prikaže ponudnike, ki so v bližini.

Prikaz ponudnikov pri lokalnem iskanju pa je odvisen od optimizacije za lokalno iskanje.

Prikaz pri lokalnem iskanju

Pri lokalnem iskanju na iskalniku Google je rezultat iskanja razdeljen na dva dela …

  1. prikaz Google my business profilov podjetij
  2. prikaz spletnih strani podjetij

Kako deluje lokalno iskanje na Googlu?

Google za lokalno iskanje uporablja algoritem, ki vpliva na prikazovanje rezultatov. Razlikuje se od splošnega iskanja na Googlu. Upošteva veliko število dejavnikov, ki pa jih lahko razdelimo na 3 ključne segmente …

  1. relevantnost
  2. bližina oz. lokacija
  3. online prepoznavnost ali nekakšna stopnja zaupanja v podjetje s strani Googla

Relevantnost

Relevantnost je pomemben faktor iskanja tako lokalnega, kot splošnega iskanja. Googlov cilj je, da pokaže tiste rezultate, ki najbolj ustrezajo iskanju. Da se uvrščate med relevantne rezultate, so na voljo …

  1. izbira kategorije na Google my business in ostalih digitalnih platformah
  2. uporaba ključnih besed pri vsebinah
  3. ustvarjanje relevantne vsebine
  4. SEO naziv in SEO opis spletne strani
  5. uporaba »schema markup« s katero Googlu poveste kateri podatek na vaši spletni strani je naziv, naslov, telefon …
  6. pridobivanje povezav na lokalnih ali relevantnih spletnih straneh

Te koraki so ključni za optimizacijo vaše spletne strani pri lokalnem iskanju. Če ima vaše podjetje več poslovalnic, ustvarite podstran za vsako poslovalnico posebej.

Bližina oz. lokacija

Ko stranka išče lokalno, ima bližina velik pomen pri prikazovanju ponudnikov. Gre za kriterij iskanja, na katerega nimamo vpliva. Podjetje se nahaja na lokaciji, kjer pač se. Ravno zaradi tega kriterija, se rangiranje podjetij pri lokalnem iskanju, razlikuje od uporabnika do uporabnika.

Online prepoznavnost oz. zaupanje

Online prepoznavnost lahko opredelimo kot to, kako vaše podjetje izstopa od konkurence. Pri tem hočemo Googlu dokazati, da je naše podjetje vredno zaupanja. Bolj, ko vam Google zaupa, rajši vas prikazuje. Zaupanje lahko zgradite z navedbo točnih podatkov na Google my business …

  1. naziv
  2. naslov
  3. delovni čas
  4. telefonska številka
  5. primarna kategorija in sekundarne kategorije
  6. spletna stran
  7. opis

Dodatne vsebine na Google my business …

  1. logotip in slike (zunanjost, notranjost …)
  2. produkti (slike, opisi, kategorije …)
  3. atributi, ki so vezani na primarno kategorijo (npr. dostava, osebni prevzem …)
  4. ocene in mnenja
  5. vprašanja in odgovori
  6. Google objave aktualnosti ipd

Google my business je dodaten kanal za pridobivanje strank za podjetja, ki že imajo spletno stran. Za tista, ki pa spletne strani nimajo, pa je najbolj ključen element online vidnosti. Je pomemben element rangiranja pri lokalnem iskanju. Še posebej naziv, primarna kategorija, spletna stran in online ocene.

Ključni koraki za vzpostavitev učinkovitega Google my business profila podjetja so …

  1. verifikacija, s katero prevzamete nadzor nad profilom
  2. dopolnitev podatkov (slike, teksti)
  3. upravljanje z online ocenami (pridobivanje in odgovarjanje nanje)
  4. dodajanje Google objav in ostalih vsebin

Kot smo navedli, na lokalno rangiranje vplivajo relevantnost, bližina in online zaupanje, ki se jo lahko izboljša z online ocenami in tudi vpisi podjetja v digitalne baze

Vpisi podjetja v ostale digitalne platforme

Navedba ali vpis podjetja je vsaka omemba podjetja v digitalnih bazah kot so imeniki, aplikacije, navigacije ipd. Najpomembnejše informacije pri tem so …

  1. naziv podjetja
  2. naslov
  3. telefon

Enaki vpisi teh 3 informacij ("NAP consistancy") v različnih digitalnih bazah izboljšajo zaupanje Googla pri prikazovanju podjetij. Kadar Google najde enake vpise v različnih, zanj kredibilnih bazah, ga rajši prikazuje.

Vpliv vpisov na rangiranje pri lokalnem iskanju se je z leti nekoliko zmanjšala. Kljub temu pa ostajajo eden izmed temeljev optimizacije za lokalno iskanje …

  1. izboljšajo online zaupanje
  2. povečajo doseg strank

Online vpisi podjetij so lahko dodatna konkurenčna prednost pri lokalnem iskanju. Vzemimo primer, da imata dve cvetličarni iz istega kraja vzpostavljen Google my business profil, ažurne podatke in upravljata z online ocenami na Googlu. Če je ena izmed cvetličarn, vpisana tudi v ostale digitalne platforme z enakimi podatki, bo Google to prepoznal. To bo pa vplivalo tudi na izboljšano prikazovanje.

V katere baze vpisati podjetje?

Živimo v digitalni dobi mobilnih naprav. Na njih imamo informacije na dosegu rok, kjerkoli in kadarkoli. Za iskanje uporabljamo predvsem iskalnik Google in tudi Google zemljevide. Zelo priljubljene so tudi navigacije na mobilnikih in v vozilih. Digitalnih baz je na trgu ogromno. A za vpise so najpomembnejše tiste, ...

  1. ki jih stranke uporabljajo za iskanje in navigacijo
  2. ali pa so kredibilne baze za Google

Kredibilna baze so tiste, ki jim Google bolj zaupa. Vprašanje, ki se postavlja, katere baze so to in kako vpisati podjetje vanje.

Vzemimo primer, da ste našli 10 baz in želite vpisati podjetje z enakimi podatki. Vsak izmed njih ima drugačen vnos in zahteva znanja in predvsem čas. Poleg tega pa vsi vpisi niti niso brezplačni. Recimo, da morate nato spremeniti delovni čas ali pa telefonsko številko. Vse to morate narediti 10-krat, da ažurirate podatke. Zelo pomembno je namreč, da so podatki oz vpisi naziva, naslova in telefona popolnoma enaki, saj le takim Google bolj zaupa.

Brezplačno preverite, kje in kako pa vas stranke najdejo!

Analiza vpisa

Druga rešite za vpise, ki pa je veliko enostavnejša, in vse naredi namesto vas, pa je Pirsov Razširjen vpis

  1. vpis podjetja več kot 20 baz (aplikacije, imeniki, navigacije in avto navigacije)
  2. osveževanje in posodabljanje podatkov na enem mestu in samodejno sinhroniziranje v ostale baze
  3. vpis se poveže tudi z Google my business profilom

Pirsov Razširjen vpis je edinstvena rešitev v Sloveniji, ki ne zahteva znanj in časa za vpise podjetij v različne baze. S tem pa se dviguja zaupanje pri Googlu. Ker lokalna podjetja največkrat nimajo znanj in predvsem časa za online vidnost, na Pirsu poskrbimo za vse potrebno …

  1. izvedemo Google my business verifikacijo, če je potrebna
  2. vpišemo podjetje v vse izbrane platforme
  3. povežemo z Google my business profilom zarad statistik o prikazovanju in klikih na Googlu

Pomagali smo mnogim podjetjem, od tistih, ki niso imeli vzpostavljenega Google my business profila, do tistih, ki so ga že uporabljali.

Pirsov Razširjen vpis je lahko najboljši način za online prisotnost lokalnih ponudnikov, ki nimajo spletne strani. Omogoča jim, da jih stranke najdejo, pokličejo ali obiščejo.

Več kot 50% iskanj na Googlu je iskanj brez klika na spletno stran (zero click search). Pri takšnih iskanjih stranke ne kliknejo na najdene spletne strani, ampak na Google my business ipd.  To je posledica tega, da so  pri prikazu Google profila podjetja takoj vidne informacije o delovnem času, telefonu, za razliko od spletne strani, kjer je potrebno te informacije najti.

Če pa imate tudi spletno stran, lahko tudi izvedete določene korake za boljše rangiranje spletne strani pri lokalnem iskanju in s tem tudi izboljšate rangiranje Google profila podjetja.

Lokalni SEO za spletne strani

V prejšnjih poglavjih so navedeni koraki za optimizacijo Google my business profila podjetja. Za podjetja brez spletne strani je to ključni korak za online vidnost. Tista, ki pa imajo tudi spletno stran, pa je potrebna optimizacija spletne strani za lokalno iskanje, ker …

  1. dviguje zaupanje v podjetje  pri strankah
  2. ko stranke želijo še več informacij o podjetju, kot jih ponuja Google my business, le te poiščejo na spletni strani podjetja

Optimizacija spletne strani za lokalno iskanje zajema tudi navedbo kraja ali občine na spletni strani. Še posebej je pomembno, da podjetja z več poslovalnicami, ustvarijo podstrani za vsako poslovalnico. Na teh »lokalnih« straneh pa je treba tudi prilagoditi vsebino …

  1. lokalne vsebine (članki, akcije, ponudbe …)
  2. pomembne informacije (kako do vas, delovni čas, kontakti ….)
  3. reference

Večina uporabnikov spleta v Sloveniji na splet dostopa prek mobilnih naprav. Zato je ključno, da je vaša spletna stran prilagodljiva mobilnikom. Postavljena naj bo na varni HTTPS povezavi (SSL  certifikat), nalaganje naj bo hitro, kontakti in navigacija naj bodo vedno vidni …

Eden izmed temeljev lokalne optimizacije spletne strani je pridobivanje povezav.

Pridobivanje lokalnih povezav

Pridobivanje lokalnih povezav (local link building) zajema povezave na lokalno usmerjenih spletnih straneh. To je lahko npr. kakšno sponzorstvo lokalnih dogodkov, omemba dobrodelnega prispevka kakšni lokalni skupnosti ali organizaciji ipd.

Lokalni SEO - zaključek

Spletna optimizacija za lokalno iskanje vključuje optimizacijo …

  1. Google my business profila
  2. spletne strani

Za lokalna podjetja, ki spletne strani nimajo, je Google mybusiness ključni element, saj je kar 53 % vseh iskanj na Googlu, lokalnih. Zanje je to pomemben način pridobivanja strank na Googlu, predvsem klicev in klikov na navigacijo.

Za podjetja, ki pa spletno stran imajo, pa je Google my business dodaten kanal za pridobivanje strank. Poleg tega pa morajo poskrbeti za lokalno optimizacijo spletne strani.

SEO optimizacija za lokalno iskanje

Za SEO v Sloveniji je ključna optimizacija za lokalno iskanje – lokalni SEO.

Preberi →

Google my business – kako optimizirati profil podjetja na Googlu?

Optimizacija google my business profila podjetja prinaša več klikov na telefon in navigacijo v Googlu.

Preberi →

9 razlogov, zakaj je digitalni lokalni marketing pomemben za podjetja

Digitalni lokalni marketing je učinkovit način pridobivanja strank,oz. njihovih klicev in obiskov

Preberi →

Digitalni lokalni marketing za poslovalnice

Razširjen vpis izboljša rangiranje Google my business profila podjetja in s tem klike na telefon in navigacijo.

Preberi →

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

kontakt

Online contact and registration forms from Wufoo.

pišite nam.

 01 500 52 48